Aeroportul Târgu Mureș pune județul nostru pe harta Europei

MARIUS POPAAnul 2018 poate fi considerat anul relansării Aeroportului Transilvania Târgu Mureș, după o perioadă în care a funcționat cu restricții de operare, iar apoi a fost închis. Banii necesari realizării investiției au fost alocați de Guvernul României. În urma lucrărilor putem spune că avem cea mai bună pistă din țară. Au fost inaugurate destinații noi de la Târgu Mureș. Dorința conducerii aeroportului este ca în an Centenar să unească Târgu Mureșul de București. Pista aeroportului va fi prelungită la 2.580 de metri, iar aerogara se va extinde.

  • Aeroportul Târgu Mureș reparat cu bani de la Guvern

Lucrarea de Reparații Capitale a pistei, gestionată de Consiliul Județean Mureș, începută la sfîrșitul anului 2017, a fost finalizată în 21 iunie 2018, iar la o zi după această dată lucrarea a fost predată Regiei Autonome Aerportul Târgu Mureș. Din totalul de 55 de milioane de lei la cât s-au ridicat costurile lucrărilor 50 de milioane lei au fost alocați de Guvernul României, în două tranșe, astfel că bugetul Consiliului Județean Mureș a fost scutit de o cheltuială însemnată, banii rămași în visteria județului fiind redirecționați către alte lucrări de investiții.

  • Avem cea mai bună pistă din țară

Vicepreședintele executiv al R.A. Aeroportul Transilvania Târgu Mureș, Marius Popa, inginer de aeronave și cu experiență vastă în domeniul aeroportuar  (a ocupat funcțiile de director operațional și manager de siguranță la Aeroportul Cluj, n.r.) și care ocupă această funcție din 16 aprilie 2018, a fost invitat în redacția Telegrafului de Mureș pentru a le spune cititorilor noștri principalele aspecte legate de activitatea aeroportului.

Cred că cel mai important aspect pe care ar trebui să-l menționez este faptul că Târgu Mureșul are, în urma lucrărilor efectuate, cea mai modernă pistă de rulare din țară. Ca urmare a reparațiilor capitale, capacitatea portanta a pistei exprimata prin PCN (Pavement Clasification Number) este de 70, mai mare cu 15 puncte decât era prevăzut în proiect și anume un indice de 55. Aceasta însemnă că la Târgu Mureș pot ateriza toate tipurile de aeronave până la categoria C. De exemplu, poate  ateriza o aeronava de tip A320 care are ACN (aircraft clasification number) de 53. În situația actuală pot ateriza toate tipurile existente în flota Tarom, care are cea mai mare aeronava Boegin 737 seria 800, din flota Wizz Air A 320 și A 321 precum și din flotele Blu Air și Ryanair, companii care și sunt vizate de conducerea aeroportului pentru a opera la Târgu Mureș, a declarat ing. Marius Popa.

Conducerea aeroportului împreună cu factori politici din județ s-au implicat pentru ca în cel mai scurt timp posibil regia să obțină toate avizele și autorizațiile pentru a putea opera. Putem spune că acestea au fost acordate într-un timp record, dacă ne gîndim că lucrările au fost predate aeroportului în 22 iunie, iar la doar trei zile, cât au durat inspecțiile pe teren, în 25 iunie, Autoritatea Aeronautică Civilă a emis noile condiții de certificare a Aeroportului Transilvania Târgu Mureș. În aceeași zi a fost efectuat și primul zbor regulat către Antalya.

  • Destinații noi de la Târgu Mureș. În an Centenar Aeroportul Transilvania va uni Tîrgu Mureșul de București

În momentul de față de pe Aeroportul Târgu Mureș sunt operate mai multe curse cu destinațiile Memmingen – cu două curse luni și vineri, Dortmund – două curse marți și sâmbătă, Londra – patru curse luni, miercuri, vineri și duminică, Budapesta – cu două curse joi și duminică.

Conducerea aeroportului se află în discuții cu mai multe companii aeriene pentru deschiderea de noi destinații de la Târgu Mureș. În cadrul acestor negocieri sunt vizate destinații precum Barcelona, Madrid, Milano, Roma și Paris. O destinație importantă este Bucureștiul, conducerea având mai multe runde de discuții cu Tarom, în vederea deschiderii unor curse zilnice către capitală.

  • Investiții majore pentru dezvoltarea Aeroportului Transilvania. Pistă de 2.580 m și aerogară mărită

Investițiile în dezvoltarea și modernizarea Aeroportului Transilvania nu se opresc aici. Oportunitatea situării în apropierea autostrăzii Târgu Mureș – Câmpia Turzii, precum și dezvoltarea economică a zonei impun un proiect ambițios de mărire a pistei și a aerogării. „În 30 august 2018, Consiliul Județean a adoptat varianta studiului de prefezabilitate pentru modernizarea aeroportului. Scenariul 2 B, agreat, prevede dezvoltarea aeroportului pe direcția Nord și Sud a pistei de rulare. Scenariul cuprinde 26 de obiective pe termen lung, care vor fi realizate etapizat. Este important de știut pentru cititorii dumneavoastră că prima etapă va cuprinde patru obiective importante și anume: extinderea pistei de aterizare la 2580 m, de la 2000 cât are acum, extinderea terminalului de pasageri cu 8.800 de mp, extinderea platformei de rulare cu 7.720 mp și construirea unui hangar pentru aviație bussines, cu anexele aferente și cale de rulare cu instalații”, a declarat vicepreședintele executiv al R.A. Aeroportul Târgu Mureș, ing. Marius Popa. Acesta a mai adăugat că pentru construcția acestor obiective enumerate urmează să fie efectuate studiile DALI sau de fezabilitate.

Fii primul care comenteaza

Lasa un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publica.


*